Un passeig pel Jardinet amb…la Teresa Tàpies

«El Jardinet dels Gats em recordava un conte, un lloc idíl·lic on els gats són feliços jugant entre fulles i pujant als arbres»

A la Teresa Tàpies, una dissenyadora gràfica nascuda a Barcelona l’any 1981, la vena artística li ve de família. Com també el respecte pels animals i la natura. De ben petita ja sentia passió pels gats, i això va desembocar en un munt d’adopcions per part del seu entorn. I és que la seva extrema sensibilitat enfront el sofriment animal s’estén i contagia els que l’envolten.

Ha col·laborat amb nombroses associacions i protectores, i més recentment ha adoptat el Buster, un gos taronja que té una personalitat especial i que fins i tot ha estat subjecte d’una obra d’art dels artistes Bestué & Vives. De la seva ment creativa també n’ha sortit el logo del Jardinet dels Gats.

– Com descobreixes El Jardinet dels Gats?

Vaig conèixer el Jardinet a través de la Sílvia Pascual, col·laboradora habitual de l’entitat. Sóc amant dels animals desde que vaig néixer, i quan la Silvia em va parlar d’aquesta iniciativa que ajudava els gats del carrer de seguida m’hi vaig sentir atreta i,  més encara, quan vaig visitar l’espai i vaig veure tota la feina i la dedicació que hi ha al darrera.

– Què et porta a dissenyar el logo de l’entitat?

Quan vaig començar a relacionar-me amb el Jardinet vaig decidir que jo també volia aportar alguna cosa, ja no a nivell econòmic sinó anar una mica més enllà i ajudar-los a través del que més m’agrada i millor se’m dóna: el disseny gràfic. En aquell moment, el Jardinet no tenia imatge, només un nom, i la idea de fer el logotip em va venir de seguida.

– La importància de tenir un bon logotip…

Una bona imatge és important perquè et defineix i et representa, és la manera de presentar-te al públic i que aquest et reconegui i et recordi. Per donar-se a conèixer no només és important la qualitat del que fas o del que ofereixes, sinó també una bona presentació, una bona imatge, i tot comença pel logotip. I això s’ha d’aplicar tant a grans empreses com a petites entitats com la del Jardinet, que també necessiten una bona imatge.

– En el cas concret de El Jardinet dels Gats, com va ser el procés de creació? Amb quines idees o valors et vas inspirar?

La veritat és que vaig tenir la idea del logo molt clara des d’un bon principi. El nom de El Jardinet dels Gats em recordava un conte, un lloc idíl·lic on els gats són feliços jugant entre les fulles i pujant als arbres, protegits per gent que els estima. Per la il·lustració em vaig basar precisament en uns llibres que llegia de petita, unes edicions antigues dels Contes d’Andersen i dels Germans Grimm, a la contraportada dels quals hi havia unes siluetes de diferents personatges ballant i jugant agafats de la mà. Aquestes il·lustracions em donaven aquesta idea de lloc màgic, divertit, on tot és perfecte i només hi ha diversió i potser per això em van inspirar. Aquesta, desgraciadament, no és la situació de molts dels gats que arriben al Jardinet, però si m’agradaria que fós un possible futur.

– Et va costar molt fer-lo? Vas haver de fer moltes proves?

La idea va sorgir espontàniament, crec que fins i tot abans de proposar-li a l’Àlex (portaveu de l’entitat) de fer un logotip. Crec que en aquest cas el procediment va ser totalment a la inversa del que es fa normalment en disseny, quan un client demana un logotip i el dissenyador comença a treballar. No vaig haver de fer gaires proves perquè l’Àlex i jo vam coincidir des d’un principi amb la idea inicial.

– Té el color taronja un significat especial?

El color ve per les fulles del Jardinet a la primavera. Queda tot d’un color taronja molt característic i vam pensar que definia molt el Jardinet. A part, és un color càlid i proper que va molt a joc amb els valors de l’entitat.

– I què és el que et va dur a decidir-te per la imatge que coneixem?

Un cop dibuixat vaig preguntar a diverses persones d’un entorn totalment diferent al de l’associació i en veure que el logotip feia l’efecte que havia de fer i que a la gent li agradava i l’entenia, vaig tenir clar que havia de ser aquest.

– Sabem que el logo de El Jardinet dels Gats s’ha publicat al llibre ‘Basic Logos’, un recull de logotips creats per dissenyadors de tot el món . Qui i com el van seleccionar?

Basic Logos era una convocatòria oberta on es podia presentar qualsevol amb els seus treballs. Jo vaig decidir presentar-me amb el logo de El Jardinet dels Gats perquè vaig pensar que estaria bé que es veiés que també es poden fer coses interessants en l’àmbit de protectores o associacions d’animals. La veritat és que va ser una sorpresa molt agradable que escollissin el logotip i espero que serveixi també per donar a conèixer més la feina que s’hi fa.

– Quins altres logos has creat?

Ja fa uns quants anys que treballo com a dissenyadora, així que he pogut fer logotips de molts tipus i per a molts clients diferents. Intento enfocar-me sempre cap a clients pròxims, petites empreses o particulars, amb els quals poder mantenir una relació dissenyador/client més directa, gairebé d’amistat, com podria ser el Jardinet. Fins ara no he pogut treballar en cap altre logotip o feina relacionada amb els animals però espero poder col·laborar en alguna altra ocasió i oferir els meus serveis per una bona causa.

– Pregunta de rigor… Tens algun gat? Explica’ns una mica com és…

Doncs actualment tinc un gos adoptat però fa uns anys la meva tieta va rescatar un gat en un parking i el vem acollir a casa la meva mare que té jardí. Es diu Ruby i ara segueix vivint amb ella perquè jo em vaig mudar amb la meva parella i vam preferir no moure’l del seu entorn després de tot el que ens havia costat integrar-lo; recordo que em vaig passar hores i hores durant mesos asseguda al jardí esperant a què s’acostumés. Poc a poc es va anar fent més atrevit, al cap d’un temps va decidir entrar a casa, poc després ja dormia al sofà… i ara, com és d’esperar, és el rei de la casa!

A part d’ell, els meus avis també en tenen un d’adoptat, el Miules, que vaig trobar jo al Parc de la Ciutadella de Barcelona ara farà uns 8 o 9 anys, quan encara era un cadell, i que en aquell moment no vam poder acollir a casa nostra. És un gat amb molta personalitat i molt intel·ligent i aquest sí que no va tenir cap problema d’integració!

Si vols saber més d’aquesta dissenyadora, visita el seu web!

Vanesa Carrasquilla/ Eduard Palomares

6 respuestas to “Un passeig pel Jardinet amb…la Teresa Tàpies”

  1. Miss Zarita Says:

    Ostres! gràcies a la Teresa per ser com és i col·laborar amb el Jardinet! no li direm res al Buster k perds els vents pels gatets!!! Marramiau

  2. Realment una entrevista carregada de sensiblitat.Gracies Teresa per col.laborar amb la teva feina en donar la imatge al Jardinet!!!tot un plaer tenir col.laboradores com tu!!!

  3. xampinyonet Says:

    Molt interessant aixo de sapiguer d’on va sorgir el logo del Jardinet, m’ha agrada molt!

  4. moltes felicitats!!!!

  5. Teresa, gràcies per la teva ajuda espontània al Jardinet! Amb el granet de sorra de cadascú anem caminant amb pas ferm, i ajudant i salvant molts mininos!

    Aquesta primavera a més, sortirà nou merxandatge sopresa amb el nostre logo, estigueu atents al blog de la Botiga solidària 😉

  6. Pinchu Rinchu Says:

    m’encanta el logo del Jardinet des q el vaig veure, ara a més sé que el va dissenyar altruistament una altra amant dels gats, i encara m’agrada més!!!!

Deja un comentario