El Jardinet dels gats vist per una nova voluntària

Image

Foto presa davant de Correus, pocs dies després de visitar el Jardinet dels Gats

Un dissabte de fa quinze dies em vaig apropar al Jardinet dels Gats perquè en tenia moltes ganes des feia molt de temps, finalment m’havia decidit a preguntar com funcionava. Era migdia i feia sol. Per entrar vaig haver de passar dues portes, i de cop vaig trobar-me dins d’aquest oasi felí del Raval de Barcelona. Els dissabtes al Jardinet hi ha força enrenou de gent, i molts dels 25 gats que la resta del temps hi viuen en pau, els dissabtes s’amaguen. Em va rebre la Zaraida, que va explicar-me les tasques que feien els voluntaris. Vaig saber que són 70 voluntaris (amb una majoria de voluntàries, els voluntaris homes són menys nombrosos), i que hi ha torns cada dia per venir a alimentar, donar medicació als gats, per jugar amb ells i recollir les “mines”que deixen per terra. També hi ha 2 casetes de fusta amb gàbies a dins, on s’hi guarden els gats acabats de rescatar i que estan pendents d’acollida o d’adopció. Fa quinze dies quan hi vaig anar, hi havia 3 gats anomenats Shakira, Miguelito i la Whitney, una gata poruga però preciosa que segur que farà feliç alguna família amb un nivell mig-avançat de d’experiència felina!
Un gat negre s’enfila a un arbre i va pujar a la teulada de la casa del costat (o és una església?). Sembla ser que de vegades al Jardinet han entrat gats de fora només per menjar i que després han marxat. I que els gats que van a passeig sempre tornem perquè aquí s’hi estan bé. Salta a la vista: els gats del Jardinet són uns privilegiats! Però cal no oblidar que també hi ha abandonaments de gats cada dia, i de vegades els responsables dels abandonaments venen a deixar els gats a la porta del Jardinet!
La Zaraida porta una samarreta i un tatuatge d’un cupcake, i m’explica que el tatuatge l’hi ha fet un altre voluntari, en Manu Raccoon. També em diu que ella coordina els tallers de cuina vegana del Jardinet dels Gats, una de les moltes activitats que el Jardinet organitza per a procurar-se recursos. Mentre m’explica somrient que “aquí tothom pot aportar el que pot i el que sap fer i tot té un valor”, jo penso “ostres, aquesta gent són súper creatius i per treballar bé s’ho passen bé i m’agradaria ser part d’això!”.
Llavors li proposo de col·laborar al blog del Jardinet. I pim-pam, aquest és el meu primer post! =^.^=

Una respuesta to “El Jardinet dels gats vist per una nova voluntària”

  1. Victoria Says:

    Un buen retrato con palabras, así es el Jardinet! Sabe sacar lo mejor de cada uno!! Gracias.

Responder

