Entrevista amb el veterinari i atleta Salva Cervantes

El pase de diapositivas requiere JavaScript.

En què consisteix la prova que faràs ?

Una triatló són tres proves encadenades i normalment diferents, hi ha moltes varietats: n’hi ha d’aquàtiques, d’hivern o les típiques com la que faré. La categoria on jo participaré és la Sprint. Faré 800 m nedant, 20 km en bicicleta i 5 km de cursa a peu. La dificultat d’aquesta prova no és tant la distància sinó fer un bon temps. Fa dos anys ja vaig participar en aquesta distància i m’agradaria baixar el meu propi crono en 15 min. Per això m’he entrenat 4 ó 5 cops per semana des del mes de juny, quan vaig acabar el llibre que estava escrivint.

La Garmin Barcelona permet fer també la distància olímpica que és el doble de tot o la súper sprint que és la meitat de la meva. Aquesta última a molts llocs l’anomenen Tri-women, doncs és més típica de dones, però crec que el Triatló és un esport molt adictiu que fa que ningú que corri una súper-sprint pugui parar i sempre cal anar a més. Hi ha iron mans i ultra iron mans que són triatlons brutals on es neden 10 km, es corren en bici 180 km, per acabar una petita marató de no res.

Per què has decidit col·laborar amb el Jardinet dels Gats?

Ja fa molts anys, molts (Déu meu com passa el temps) que col·laborem amb eJdG, de fet d’abans de ser eJdG, però això és una altre història. Sempre he pensat que és una ONG amb molta empenta que ha sabut adaptar-se i obtenir rendiment de tots els seus voluntaris de una forma o una altra. És igual si un fa cookies, cupcakes, o l’altre fa fermalls, si un porta el blog o si l’altre té contactes aquí o allà i pot aconseguir un local per a fer un concert amb els amics. La qüestió és que eJdG ha aguantat molt durant aquesta crisi però desgraciadament ha arribat a un punt que les coses són molt difícils: les administracions ja no donen i la gent ja no adopta. Això, vulguis o no, acaba per notar-se. Així que vaig veure el tema de la triatló solidària i de seguida vaig pensar en eJdG. Resulta que a més eJdG ja estava donat d’alta i va venir tot rodat.

Has notat si hi ha més abandonament de gats al districte de Ciutat Vella i a Barcelona en general? Creus que la crisi accentua aquest problema?

Sí que ho hem notat, al nostre voltant només aquest estiu han deixat abandonats a les dues perruqueries d’animals més properes a nosaltres quatre gossos i un gat. No ho havíem sentit a dir mai. Però vaja, crec que sou gent com els eJdG qui millor ho podeu dir: crec que em van comentar, no fa massa, que les adopcions havíen caigut vora el 90% això és brutal, doncs els gatets continuen arribant als centres però ara gaire bé ningú no els va a buscar. En certa manera és un contrasentit, doncs a les botigues d’animals la gent cada dia compra centenars de cadells a uns preus desorbitats.

El problema és no doble sinó triple, no adopten, es gasten molts diners, tants que després no poden pagar les despeses que aquests animals generen. A eJdG per 120 € tens un gatet amb xip i cartilla, vacunat, desparasitat internament i externa, castrat i amb un test de leucèmia i immunodeficiència. Tot això serien centenars d’euros de despeses veterinàries i el eJdG corre amb aquest dispendi només que per ajudar a trobar casa a un gatet orfe.

Ens pots explicar què és això de l’ “ahorro fiscal” per a cadascuna de les donacions per ajudar-te en la Triatló?

Segons la legislació fiscal vigent les donacions a ONG estan sotmeses a una desgravació fiscal. Quan fas una donació a migranodearena.com directament et demanen si vols un certificat de donació per a presentar a Hisenda a la següent declaració de la renda. Amb aquest paper desgraves per la quantitat que ells posen com “ahorro fiscal”.

Què passa si no s’arriba a la suma de 1500€? Es pot disposar igualment de la suma recol·lectada encara que sigui inferior?

Passar no passa res, sí que podrem disposar de l’import recollit. El que passa  és que enlloc de col·laborar amb el eJdG per valor de 1500 €, doncs serà de menys, però que hi farem! Passem per un moment molt fotut per a molta gent i de moment haver arribat gaire bé a 1000€ ja és una passada.

Tens animals teus? Quants? Com es diuen?

Ara tinc un gat, l’Isaac, d’uns 5 anys d’edat, que va ser adoptat després de que un cotxe li arrenqués la cua i estigués durant una setmana sense possibilitat de fer les seves necessitats, l’havíem d’exprémer per tal de que fes pipi i caca. També tenim un drac australià o pogona, aquest és diu Dragoncito Perez, té 6 anys i ens el vàrem quedar doncs el seu amo no se’n podia fer càrrec per més temps i finalment un aquari ple de peixos. El 8 de novembre farà dos anys que va morir el meu gat. L’Arnau va ser el gat més bo que he tingut mai i va ser la meva inspiració per a dedicar-me als felins, va despertar en mi la vocació que tots coneixeu en mi. Tot i que trobo que l’Isaac és un gat genial, l’Arnau era el meu gat, el vaig adoptar del meu primer treball a una clínica on em van tractar fatal i ell va ser una mica com la meva quitança o “finiquito”. 13 anys més tard crec que aquella feina em va donar molt més gràcies a l’Arnau.

Deixa’m afegir que estic molt agraït per la confiança que ens fa tot el personal de eJdG i que tot i que treballar en aquest món de les adopcions/abandonaments/acollides… és molt fotut sempre hem llimat les nostres diferències amb l’objectiu que no es vegin més perjudicats els que ens uneixen, que en aquest cas són els gats. Gràcies a tots i totes i participeu!

3 comentarios to “Entrevista amb el veterinari i atleta Salva Cervantes”

  1. Moltíssimes gràcies Salva! Et un professional de primera i una excelent persona.

  2. […] monta iniciativas para colaborar y, sobre todo, ayudar a nuestros peludos. Hace unas semanas fue Salva, nuestro veterinario, que corrió una triatlón a favor de El Jardinet dels Gats y consiguió recaudar muchos donativos. ¡Y ahora es el turno de We Love Cats […]

  3. […] la nostra xef de Vegetart , com l’event de Loli Roses per recaptar fons per la entitat, la triatló solidària que va fer el Salva (el nostre veterinari, de SA Veterinaris), el We Love Cats Market (un mercat d’artesans […]

Responder

